Dział „kuchnie świata” w marketach
Udając się na większe zakupy najczęściej kierujemy swoje kroki do któregoś z marketów. To specyfika współczesnego handlu, w którym małe sklepy mają coraz mniej do powiedzenia, a zdecydowanie dominującą pozycję na rynku mają sieci sklepów wielkopowierzchniowych. Mają one niewątpliwe walory z punktu widzenia konsumenta, który dostaje całe spektrum towarów na tacy i nie musi ich szukać odwiedzając kilka różnych punktów sprzedaży. Ten zakres asortymentu ma zresztą tendencję do stałego poszerzania się.
Jednym z elementów i stałych działów, które można znaleźć w super- i hipermarketach, a także niektórych dyskontach, są „kuchnie świata”. To wydzielone regały, na których czekają różnorodne przyprawy i składniki typowe dla obcych kultur kulinarnych. Najłatwiej znaleźć tam produkty rodem z Azji, w tym rozmaite sosy, nietypowe makarony czy gotowe mieszanki do przyrządzania wybornych dań. Działy te budzą spore zainteresowanie klientów liczących na intensywne doznania smakowe.
Okresowo pojawiają się również specjalne produkty premium, o które na co dzień ciężko.